Saturday, February 23, 2008

Japó: dia 2

El segon dia no vam tindre temps de fer gaire cosa: mos vam alçar tard i amb la calma vam anar a fer una volta, dinar ramen (=fideus) i a comprar els ingredients pel sopar.



La muntanya on vam pujar la nit anterior:


No havia vist àligues a cap ciutat, va ser tota una sorpresa i una constant perquè es podien vore força sovint. Que bé.



Al súper, comprant les coses per fer el sopar. Quines verdures, em van impressionar.


També em va cridar l'atenció que vengueren les clòtxines i companyia en bosses ja tancades perquè no ho havia vist mai, encara que no és que passe gaire per la secció de fruits de mar.


El sopar va ser bastant especial perquè celebràvem l'any nou xinés, que a Corea (i a la Xina i a Vietnam, etc.) és pràcticament la festa més important, però que en canvi al Japó no se celebra i no es fa pont. Com que Hyori és xina i el nòvio coreà era plan de celebrar la cosa i per això van convidar els companys doctorat del xicon i al final vam acabar rebent a 14 convidats a casa, tots coreans menos un xino.

El menú va ser una gran barreja de cultures culinaries: empanades xines, sopa de teokk coreana, tempura japonesa (importada fa segles des de Portugal, he llegit), etc. Em van dir que fera alguna cosa típica espanyola... però m'hi vaig negar. Juas.


Que conste que jo també vaig ajudar a rentar, tallar verdures. Vaig escurar els plats. Fins i tot vaig provar de fer les empanades xines, però això de donar-los forma no era lo meu. No es muy diestra la niña.


A la Xina és tradició posar una moneda en una de les empanades i qui la troba tindrà un any de bona fortuna. Vaja, paregut al roscó de reixos, però ací no paga ningú.


Sí, vaig cuinar amb el pijama i quan van vindre els convidats no me vaig canviar, perquè jo ho valc. Per cert, no vos ho havia dit però el meu pijama de porquets triunfa a Corea perquè els porquets són sinònim de riquesa, diners.


Apa, ja teniu per uns dies. Ara me gitaré que tinc soneta ^^

Angels: posa't boneta pronte que has de llegir-te'l llibre i parlar en mi! El mundo es un pañuelo lleno de mocos, casualidades de la vida, por dios. Hay que ver la de sorpresas que me da esta gente. Bueno, que cuando te cures del todo te lo cuento por el skype.

Besitos :*

13 comments:

marticer said...

Cris , hui,he vist totes les fotos i están molt bé .
Bessets

Anonymous said...

Ya queda menos para el sexto dia...

Anonymous said...

Les fots precioses!!! I tu també, clar, i en això de perquè jo ho valc, a part que tens raó, he rigut molt!!!
Que vaig bé guapa i ja t'he envait mail llarg, des de Saragossa...
besets per les nenes Martí!! i Àngels posa't bona!!

Unknown said...

hola ben estimada aixineta,
veix que als japonesos els agraden els fideus tant com a mí.
i no vuic ser pessada pero totes les fotos del mar reflexen un aigua argentada, densa, amb magnetisme ......
la verdura redona pareix col, lo que en castellá diuen 'repollo'.
la gent s'implica en la cuina, no passa tant com açí a l'espanya, que futjen, i pense qu'hagueres sorprés a tot hom si hagueres fet una truita de crereilles, lo que es coneix internaçionlment com a
'tortilla espanola' pero ya t'arrivará el día....
t'estima la teua mami preferida"

papayabubble said...

Eiss...

a vore,
les fotos no les trobe res de l'altre món, no sé perquè dieu que són tan maques ^^

a anònima,
sips, em ara em falta la resposta de la resposta

a m.angeles,
els fideus japonesos són bastant diferent dels que t'agraden a tu, però com el 'caldet' és tan bo t'agradarien igualment.
la veritat és que me pareix que a l'estranger la truita no sé coneix especialment... i molt menys pel nom de 'tortilla española'... jajaja

besets

Anonymous said...

Gracies Ikram!!ja estic millor. Bessets per a tu tb!!!

Hombre Cris, una foto en la q salgas tu, siempre tendra algo de encanto!!juas juas

Anonymous said...

Cris he rebut el paper d'aachen. També t'ho he dit per mail però ho volia deixar dit aquí també per si ho mires abans que el mail!!1

molts ptns
I les fotos sí que són maques, com en les pelis japos!!
mua

papayabubble said...

Veig que teniu el matí lliure... jejeje.

sí, ja he llegit el mail. ara et respondré ;)

besets

Anonymous said...

I tu la vesprada!!jeje

Anonymous said...

Com que els matins de dilluns i dimecres els tinc lliures, treballo a la tarda (de 3.00 a 20.30, snifff) aprofito, tot i que com que em llevo tant tard i sempre corro ja sigui per anar a comprar, fer un cafè amb el pere... en fi.. llei de vida!!!
ptns

papayabubble said...

per cert, que de les verdures el que em va sorprendre va ser la cosa eixa blanca tan grossa que hi ha per ahí~

al final final t'has montat bé l'horari, oi? ^^

papayabubble said...

per cert, que de les verdures el que em va sorprendre va ser la cosa eixa blanca tan grossa que hi ha per ahí~

al final final t'has montat bé l'horari, oi? ^^

Unknown said...

este mat� li he ensenyat la foto del �guila al meu company pq la semana pass� va ser fora, i enseguida m'ha dit que a� a l'espanya lo que hi ha es molt de 'buitre' i molta 'v�bora'.
i com ma paregut gra�i�s,te ho escric, i ya possats al tema tamb� hi han de 'gossos' i de 'gansos'. besses de ma"